[22.06.2010] Orange estates – ефективни и стилни



ИМАМ2 ИМОТ

брой 6/ юни 2010


Всъщност името на българската агенция за недвижими имоти “Ориндж” произлиза не от цвета или плода (портокал), както повечето хора биха си помислили, а от името на холандската кралска фамилия Orange.

“Когато избирахме как да наречем компанията си, от чисто маркетингова гледна точка искахме да е звучно и запомнящо се. Orange estates (Ориндж истейтс) беше създадена в годините, когато имаше голямо търсене на ваканционни имоти у нас, а ние имаме дългогодишни много добри отношения с Холандия. Желанието ни бе името на фирмата да създава асоциация за нещо престижно и висококачествено, а в Холандия кралската фамилия е изключително уважавана. И така избрахме това име, като се надявахме за нашите холандски клиенти да звучи солидно и познато.” Така управителят на “Ориндж истейтс” Алекс Левашки разказва историята на името на своята фирма.

“Вече почти 10 години имаме

 

отлични търговски и приятелски отношения с партньорите ни от страната на лалетата.

 

Компанията ни е член и на Българско-холандския бизнес клуб, в дългогодишни добри отношения сме и с посолството на кралството у нас, в това число и с предишната посланичка на Холандия баронеса Ван Линден”, допълва  собственикът на “Ориндж истейтс”. Левашки има инженерно образование, завършил е Техническият университет в София и е специализирал във Франция, Англия и Италия. Дипломант е на програма по мениджмънт от BEIED - Advanced Executive Management, Сиатъл, САЩ.

“След като завърших образованието си, започнах като проектант на инфраструктурни проекти, а по-късно станах и ръководител на проектантска организация. Екипът, с който работихме повече от десет години, познава добре мен и моята работа. Заедно постигнахме много и натрупахме изключителен опит. Уважението и взаимното доверие, които изградихме през тези години, ще останат независимо, че вече се занимавам само със своята компания. Обичам да работя с много хора и това е едно от нещата, които ми харесват в нашия бранш.

В личен план тръгнах с няколко сделки с недвижими имоти през 90-те години, които бяха по-скоро наложителни, но бяха първият ми сериозен досег до бизнеса с недвижими имоти. Дори тогава на шега говорехме, че трябва да отворим агенция, защото се наложи да купим, продадем и да отдаваме под наем няколко лични имота.

 

Тогава всъщност, преди почти 20 години, беше и първият ми “сблъсък” с недвижимите имоти”,

 

разказва управителят на “Ориндж истейтс”. При създаването на агенцията ваканционните имоти са един от сегментите, в които фирмата активно развива бизнес. Участват активно на изложенията на ваканционни имоти в Мадрид - SIMA, изложенията за бизнес имоти във Виена - Real Vienna, и в Мюнхен - EXPO Real. “За съжаление тези сектори в момента не са в подем и ние фокусирахме нашите усилия към жилищните и бизнес имотите”, обяснява Левашки.

 

Във фирмата работят около 10 души, като повечето от тях са от няколко години там.

 

Освен управителя Алекс Левашки, от създаването на компанията с него са главният брокер Веселин Кръстев и офис мениджърката Калина Димитрова. В екипа има както млади брокери на възраст 25-30 г., така и по-опитни със стаж 10-15 г. в бранша. Почти всички имат опит и в други агенции, преди да дойдат тук. Преди да започне в “Ориндж естейтс”, в продължение на близо 15 години Кръстев е бил в ресторантския бизнес, но пак е работил с много клиенти. Този опит му дава широка база от контакти и умения, които той ползва при работата в агенцията и е един отнай-успешните брокери във фирмата. В този бизнес човек трябва да е комуникативен, да умее

 

да се съобразява с различните клиенти и да изгражда нужното доверие,

 

често - да намира нужния компромис между желанията им и реалните възможности, които пазарът предлага. И останалите брокери в компанията са опитни - Мария Георгиева е в този бранш от 10-12 години, Дарина Стоянова се занимава със жилищни и търговски имоти повече от 15 години. “Затова и резултатите им в работата са много добри независимо, че пазарът е труден”, хвали ги шефът им Алекс Левашки.

В компанията няма строго формално разграничение на ресорите на хората от екипа, но всеки се е специализирал в определена област както като вид имоти, така и като райони, в които работи активно. Веселин Кръстев например основно се занимава със сделките с къщи и парцели. По-младите и нови колеги пък поемат предимно договорите за наеми, докато свикнат с работата.

Един от вътрешните обичаи на членовете на екипа в “Ориндж истейтс” е, когато някой брокер приключи сделка, да черпи с бонбони останалите в офиса.

 

“Стремежът е бонбоните в офиса никога да не свършват” –

 

смеят се момичетата в компанията. Иначе всички заедно празнуват рождени дни и други фирмени празници. Е, продължителни тиймбилдинги не правят, защото всеки си има и лични задължения, които достатъчно запълват свободното му време.

“Ориндж истейтс” е компания, отворена към младите специалисти, които имат желание да се обучават в този занаят. “Взимали сме доста брокери “от университетската скамейка”. За съжаление при тях процентът на успеваемост е доста по-нисък. Част не са наясно с естеството на работата и в един момент преценяват, че това не е занятието, което им харесва или им се отдава.

Различните хора имат

 

различни умения - един работи добре с клиенти, друг с докумен-

ти, трети - с компютри.

 

И се оказва, че част от тях не са преценили уменията или интересите си добре и не се справят. Докато брокерите, които са вече 5-10 години в бранша, са наясно със себе си. Знаят материята, искат да се занимават с това, знаят, че могат да се изкарват пари, стига на човек да му се работи. Но това е във всеки бранш. Никъде няма лесно. Навсякъде трябва много работа и постоянство”, обобщава Левашки.

Питам как стимулира служителите си да работят повече и по-добре. “Най-добрият стимул са парите и личното отношение. Постарал съм се

ията

системата за възнагражденията да е в най-голяма степен зави-

сима от личните резултати.

 

Така те самите се мотивират за по-добри резултати. И обратното, ако нямат сделки - това се отразява на личните им доходи”, обяснява управителят на компанията.

“Парите са добър мотивиращ фактор, но не винаги само те са достатъчни. Необходимо е също така хората от екипа да бъдат подпомагани чисто технологично - с различни обучения, свързани както с работата с клиенти, така и с личната организация на времето на брокера. Пазарът се променя и брокерите трябва да променят своето поведение към клиентите в сравнение с това преди 2-3 години. В противен случай няма да са успешни. Сега, когато купувачите на имоти са по-малко и по-взискателни, брокерът трябва да фокусира своите усилия и да отдели достатъчно време на продавачите. Трябва да е по-организиран, да познава отлично района и имотите, които предлага, и да работи по-професионално.

 

Купувачите не биха купили имот, който е надценен,

 

както и не биха се доверили на брокер, който има непрофесионално отношение. Всичко това всъшност се отразява оздравително на бранша. Истината е, че много от консултантите трябва да се пренастроят към ситуацията на пазара както като поведение, така и като активност. Трябва да ценят много времето - и своето, и на клиента, защото то е пари. Сега, по време на кризата, всички се научиха да ценят повече своите пари и не биха дали и лев повече, отколкото струва даден имот. Ако тези високи изисквания отговарят на личния манталитет на брокера - то той може да бъде успешен, ако не - по-добре да се пренасочи към друг бизнес”, смята Левашки.

 

“Повечето от предишните ни колеги продължават да поддържат

контакт с нас,

 

търсят ни, което е показател, че са се чувствали добре в екипа. Дори след като са напуснали и са сменили бранша продължават да търсят контакти с нас и смятам, че това се дължи на добрите колегиални отнашения в екипа”, допълва управителят на “Ориндж истейтс”.

При подбора на нови хора собственикът на фирмата смята, че инженерното образование дава добра основа и знания, свързани с вида на имотите, градската инфраструктура и други специфифики, но много по-важни за успеха на брокера са личностните качества, като комуникативност, организираност и отговорност.

Според него е важно консултантът да разбира от строителство, да е компетентен, когато се занимава с жилищни имоти, регулация, документи и всичко, свързано по някакъв начин с този бизнес, но още по-важно е да бъде коректен и отговорен към клиентите си.

Има много добри специалисти, които не са достатъчно комуникативни и това рефлектира на ефективността на работата им.

“Даже има и приказка по този повод, че

 

срамежливите брокери имат кльощави деца” –

 

вмята Левашки.

Тъй като човек не си избира характера, ако е притеснителен и свит, той самият няма да се чувства добре при работа с клиенти и, естествено, ефективността му няма да е такава, каквато е при брокерите, които обичат да работят с клиенти и с удоволствие се срещат и контактуват с различни хора. “Ориндж истейтс” си

 

партнира активно и с други компании от бранша.

 

“На практика познаваме повечето хубави, качествени имоти с добра локация - ние имаме информация за тях и ги предлагаме на нашите клиенти. Работим в много тясно сътрудничество с “Адрес”, “Ера” и “Ремакс”. Политиката, която “Адрес” и “Ера” изповядват - за споделяне на комисионата на продавача, ни позволява да предлагаме на практика всички техни имоти и когато имаме купувач, да го заведем на техния обект. При бизнес имотите работим активно с “Фортън”, обяснява Алекс Левашки.

В последните няколко години “Ориндж истейтс” развиват цялостна маркетингова политика в интернет, част от която саАн

анията

активното присъствие в социалните мрежи

 

Facebook, Twitter, Netlog, в професионалната мрежа LinkedIn, а също и поддържат блог за недвижимите имоти - Orange Blog. Самият Левашки има блог за интернет маркетинга - Alex’s Blog, и вярва, че влиянието на тази медия ще става все по-силно през следващите години.

Според изследванията практически почти всички клиенти вече търсят в интернет или поне сверяват информацията си там.

Интернет променя коренно пазара - клиентите вече са много информирани и единственият начин да ги спечелиш е да предложиш качествен имот на наистина пазарна цена.

В компанията са много доволни от постигнатите досега резултати и от високата посещаемост на техния сайт в интернет - на практика при основните търсения на имоти в София както за продажба, така и за отдаване под наем, Google класира сайта на първа страница при 5-10 млн. резултата.

 

“Стратегията ни за присъствие в глобалната мрежа през по-

следните години дава много добри резултати

 

и затова продължаваме усилията си в тази посока”, обяснява управителят на компанията. “Анализирахме информацията от клиентите ни по отношение на имотите, които търсят или предлагат и се стараем да удовлетворяваме техните нужди. Предоставяме допълнителна информация за отстоянието на даден имот до болници, транспортни центрове, търговски обекти и т.н., което се цени от клиентите”.

Освен традиционно добрите отношения с холандски партньори и клиенти в “Ориндж” поддържат активни контакти и с колеги и клиенти от Англия, Русия, Испания и други европейски държави. Участват в международни изложения за недвижими имоти, където обменят опит с колегите от бранша. “Това е от голямо значение както за нас, така и за клиентите ни, защото така си “сверяваме часовника” със световните тенденции и новите изисквания на пазара. Стараем се да изграждаме дългосрочни партньорски отношения с най-добрите в бранша, като се базираме на взаимна полезност и коректност”, разяснява Алекс Левашки. М2



Източник: ИМАМ2 ИМОТ

брой 6/ юни 2010 

Милена Илиева


Можете да се абонирате за:




Обратно към новини Google Myspace Facebook Twitter Digg Delicious Svejo LinkedIn

dobavigo